Loading...

Dieta najlepsza dla serca

Zdrowie w dużym stopniu zależy od tego, co spożywamy. Z tego powodu należy uważnie układać swój jadłospis. Jest to szczególnie istotne dla osób, które cierpią na różnego rodzaju choroby serca.

Często są one wynikiem nieprawidłowej diety bazującej na tłustych, smażonych produktach. Jak się zatem odżywiać, aby cieszyć się zdrowym sercem? Wielu dietetyków oraz lekarzy zaleca urozmaiconą dietę. Powinna ona bazować na pełnoziarnistych produktach, takich jak pieczywo razowe, kasze czy brązowy ryż.

Nie można zapominać również o nabiale. Warto przy tym wybierać odtłuszczone mleko, jogurty oraz kefiry. Jednym z najważniejszych elementów diety powinny być ryby.

Zawierają one nienasycone kwasy tłuszczowe, które korzystnie oddziałują na serce. Dodatkowo odpowiednie ilości tego typu tłuszczów obniżają ryzyko zachorowania na miażdżycę oraz zmniejszają nasilenie zaburzeń serca. Kwasy omega-3 są bardzo korzystne dla pracy serca.

Regularne ich spożywanie sprawia, że mięsień sercowy ulega wzmocnieniu. Ponadto poprawia się jego wydolność. Kwasy omega-3 znane są również z właściwości przeciwzapalnych i przeciwzakrzepowych, dlatego powinny znaleźć się w diecie każdej osoby, która dba o swoje zdrowie.

W codziennym jadłospisie nie powinno zabraknąć dużej porcji warzyw i owoców. Obfitują one w antyoksydanty, które zwalczają wolne rodniki będące przyczyną licznych chorób. Warzywa i owoce najlepiej spożywać na surowo.

Wówczas zawierają najwięcej cennych witamin i składników mineralnych.

http://stomatologiczne.net.pl/protetyka/