Loading...

Dieta a choroby serca

Prawidłowe odżywianie może skutecznie wyeliminować ryzyko rozwoju wielu chorób. Dotyczy to także chorób serca, na które narażona jest znaczna część społeczeństwa. Choroby serca mogą wystąpić gwałtownie bądź też rozwijać się powoli, bez żadnych wyraźnych objawów. Z tego powodu chcąc uniknąć ryzyka ich wystąpienia, należy trwale wdrożyć najważniejsze zasady profilaktyczne.

Chorobom serca sprzyja nadwaga i otyłość. Szczególnie niebezpieczna jest otyłość brzuszna. Wówczas tłuszcz odkłada się głównie w okolicach brzucha i klatki piersiowej. Mniej groźna jest otyłość biodrowo-udowa, która występuje przeważnie u kobiet.

Pomimo tego wszystkim osobom zaleca się utrzymanie prawidłowej masy ciała. Z tego powodu warto przyjrzeć się własnym nawykom żywieniowym. Dieta dobra dla serca obfituje w produkty pełnoziarniste, owoce morza, warzywa, ryby czy w chude mięso. Należy także pamiętać o spożywaniu produktów nabiałowych, jednak najlepiej z niską zawartością tłuszczu.

Bardzo ważne są również tłuszcze. Do diety warto włączyć głównie oleje roślinne, jak np. olej słonecznikowy, rzepakowy czy oliwa z oliwek. Wszystkie posiłki warto spożywać w kilkugodzinnych odstępach czasu.

Dieta powinna obfitować również w antyoksydanty, które neutralizują działanie wolnych rodników. Wolne rodniki przyczyniają się do niszczenia poszczególnych komórek organizmu. Są one także powodem rozwoju chorób serca. Antyoksydanty znajdują się głównie w takich warzywach, jak papryka, pomidory czy marchew.